82-200 Malbork
Reymonta 3
Bardzo ważną rolę w procesie przygotowania do nauki pisania odgrywa nabywanie przez dzieci zręczności, czyli sprawności w posługiwaniu się rękami oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej i słuchowo-ruchowej, umiejętności podporządkowania ruchów- kontroli wzroku lub słuchu. Usprawnianie rąk dziecka ma na celu doprowadzenie do tego, aby potrafiło ono dobierać potrzebne ruchy, dostosowując je do rodzaju zadania oraz narzędzi i materiału, z którym przyjdzie mu mieć do czynienia. Dlatego podstawą metodycznego oddziaływania jest stwarzanie dzieciom możliwie bogatego wyboru operacji ruchowych na różnym materiale, na przemian z określonymi, planowanymi sytuacjami, w których będą one musiały zaangażować ruchy rąk i palce. Ćwiczeniu sprawności rąk służą m.in. różnorodne zabawy ruchowe związane z toczeniem, rzucaniem i chwytaniem piłek, obręczy, woreczków itp. Smerfy systematycznie usprawniają motorykę dużą i małą.
82-200 Malbork
Reymonta 3