NA STRONIE PRZEDSZKOLA POJAWIŁA SIĘ NOWA ZAKŁADKA - "RADA RODZICÓW"

Czcionka:

A+A-

Kontrast:

Godło

PSZCZÓŁKI

 

ROK SZKOLNY 2022/23

PAŹDZIERNIK   

 

 

TEMATY KOMPLEKSOWE:      

 

Jesień w ogrodzie
Kolory wokół nas
Co zwierzęta i ptaki robią jesienią
Wiem co jem i dlatego jestem zdrowy
       

                                      PIOSENKA

A w ogrodzie jeżyk śpi.
Zbudź się, jeżu, zbudź.
Lecz nie podam ręki ci,
bo mnie będziesz kłuć.

Chociaż na grzbiecie
jeżyk kolce ma,
to każde z dzieci
lubi go jak ja.

Mój jeżyku, odwiedź nas,
do przedszkola spiesz.
Był już kotek gościem raz,
może być i jeż.

Chociaż na grzbiecie…

 

WYDARZENIA W PAŹDZIERNIKU:

Pasowanie na przedszkolak - Święto Pszczółek (prosimy o ubiór dla dzieci w kolorach żółtym i czarnym.)

Bal Jesieni - prosimy, aby dzieci były ubrane w kolorach jesieni. ( Mogą też być przebrane za drzewka, listki, zwierzęta leśne...) 

 

Czego uczymy się w październiku  w grupie trzylatków?

Umiejętności dziecka:

-układa sylwetę warzywa z pociętych części

-chętnie uczestniczy w zabawie

- rozróżnia i nazywa  wybrane warzywa                                                           

 -określa wielkość, kolor wybranych warzyw

- chętnie je warzywa, mając świadomość, że są źródłem witamin

-bawi się z innymi dziećmi

-ozdabia chętnie obrazek

- prawidłowo trzyma kredkę, stara się nie wychodzić za linie

- zna nazwy wybranych warzyw

- układa zbiory według jednej cechy (kształtu, wielkości, koloru)

-słucha wierszy z uwagą

-lepi z plasteliny

-koloruje wg określonego koloru

- powtarza rytmicznie tekst

-obserwuje jesienne zmiany

-czeka na swoja kolej

-próbuje odpowiedzieć na pytanie

-buduje z klocków

-bawi się grami i układankami

- potrafi uważnie słuchać

- wypowiada się na temat obrazka

-powtarza wybrany fragment tekstu

-zachowuje się w sposób właściwy

-rozpoznaje i nazywa warzywa

-próbuje właściwie posługiwać w się przyborami do rysowania

-wypowiada się chętnie

-słucha poleceń nauczyciela

-zna pojęcie słowa: „zapasy”

- lepi z masy solnej

- utrzymuje ład w miejscu pracy

-chętnie odpowiada na pytania

- układa , segreguje określone przedmioty

-próbuje przeliczać

-wskazuje odpowiedni kolor

-słucha uważnie wyliczanki

-wykonuje zadania postawione przez nauczycielkę

-odróżnia kształty

-rzuca piłkę oburącz

-wkłada przedmioty wg koloru

-porównuje ilość przedmiotów posługując się pojęciami mnie, więcej, tyle samo

-próbuje porównywać przedmioty pod względem kolorów

-jest spostrzegawcze

-próbuje rzucić do celu

-tańczy do muzyki

-rozróżnia muzykę wesołą i smutną

-stara się dbać o porządek w miejscu zabawy

-chętnie ćwiczy

-wypowiada się na temat kolorów

-powtarza wyliczankę

-reaguje na hasło nauczyciela

-jest radosne w czasie zabawy

-określa swój ulubiony kolor

-wymieni kolory tęczy

-odbija pomalowaną dłoń

-chętnie uczestniczy w zajęciu

-potrafi biegać

-rysuje kilkoma kredkami równocześnie

- wie co to jest las i kto w nim mieszka

- wie, jak zachowywać się w lesie i dlaczego

- słucha wierszyka

-wie kto może mieszkać w lesie

- przelicza w zakresie 3  liczebnikami głównymi

- bawi się zgodnie z zainteresowaniami

-wykonuje pracę plastyczną

-prosi o pomoc nauczycielkę

- ma właściwy stosunek do zwierząt

- naśladuje ruchy zwierząt,

- reaguje na przerwę w muzyce i zmiany dynamiczne

-potrafi, wskazać domy niektórych zwierząt (jeż, wiewiórka, niedźwiedź)

-nazywa domy niektórych zwierząt

-wypełnia sylwetę wiewiórki  plasteliną

- zna nazwy wybranych ptaków odlatujących na zimę

- określa położenie przedmiotów: nad, pod, na, wysoko, nisko

- interesuje się życiem ptaków

-poprawnie wykonuje ćwiczenia oddechowe

-wykonuje ptaka według podanego wzoru,

- cieszy się z wykonanej pracy

-stara się rzucać i chwytać piłkę

-naśladuje ruchy zwierząt

-stara się pokolorować obrazek

-nawiązuje z dziećmi relacje

-śpiewa piosenkę

-chętnie je warzywa i owoce, wie, że są źródłem witamin

- odpowiada na pytania nauczycielki

-próbuje dokończyć zdanie

- nazywa określone owoce

-rwie papier na drobne części

-nakleja kawałki papieru na sylwety

- myje owoce i warzywa przed ich zjedzeniem,

- myje ręce przed jedzeniem,

- chętnie je warzywa i owoce, wie, że są źródłem witamin

- dokładnie gryzie twarde pokarmy (jabłko, marchewka)

-stara się być zręczne podczas zabaw z piłką

-pokonuje uprzedzenia do niektórych potraw

- porusza się rytmicznie do muzyki

- prawidłowo trzyma łyżkę

-potrafi posługiwać się widelcem

-właściwie korzysta z kubka bez rozlewania

- próbuje nowych potraw

- układa obrazek z kilku elementów

-bawi się w ulubionych zespołach

-nakrywa do stołu,

- dba o estetyczny wygląd stołu,

- przyjmuje prawidłową postawę podczas spożywania posiłku,

-nazywa wyszukane produkty

- wie, co jest zdrowe, a co jest niezdrowe

- zna pory i nazwy posiłków spożywanych w ciągu dnia

- reaguje na sygnał poprzez zatrzymanie się

-słucha nauczyciela i słucha rówieśników


 

nowy
NA STRAGANIE - TEATRZYK WARZYWNY
NA STRAGANIE - TEATRZYK WARZYWNY
3 latki oglądały teatrzyk warzywny w oparciu o wiersz J.Brzechwy pt. "Na straganie". Póżniej ...
Czytaj więcej
nowy
Jabłuszko
Jabłuszko
Entliczek-pentliczek, czerwony stoliczek,A na tym stoliczku pleciony koszyczek,W koszyczku jabłuszko...
Czytaj więcej
nowy
Dzień chłopaka
Dzień chłopaka
Czytaj więcej
JESIEŃ W PARKU I LESIE
JESIEŃ W PARKU I LESIE
Realizacja tematu kompleksowego "Jesień w parku i w lesie". Dzieci uczestniczyły w wycieczce na pobl...
Czytaj więcej
Roar Dance- nasze pierwsze zajęcia
Roar Dance- nasze pierwsze zajęcia
Poznaliśmy lwa Lolka, który wprowadził nas w świat swoich przyjaciół. Zabawa z nim to ...
Czytaj więcej
DZIEŃ KROPKI
DZIEŃ KROPKI
15 września jest DNIEM KROPKI. Kolorowe kropki były inspiracją do wesołych i kreatywnych zabaw naszy...
Czytaj więcej
PIERWSZA WYCIECZKA MALUSZKÓW
PIERWSZA WYCIECZKA MALUSZKÓW
Dzieci z grupy "Pszczółki" uczestniczyły w swojej pierwszej wycieczce. Udały się na pobliskie...
Czytaj więcej
BAWIMY SIĘ I UCZYMY....
BAWIMY SIĘ I UCZYMY....
  Maluszki aktywnie uczestniczyły w zajęciach rytmicznych, zabawach ruchowych i integracyjnych...
Czytaj więcej
PIERWSZE DNI W PRZEDSZKOLU
PIERWSZE DNI W PRZEDSZKOLU
Pierwsze zdjęcia naszych Maluszków w grupie "Pszczółki": pierwsze zabawy.... pierwsza ...
Czytaj więcej
ŚWIATOWY DZIEŃ KSIĄŻKI
ŚWIATOWY DZIEŃ KSIĄŻKI
Z okazji Światowego Dnia Książki w naszym przedszkolu odbyła się wystawa zakładek do książek. Dzieci...
Czytaj więcej
''MAGICZNA MOC BAJEK'' - realizacja Międzynarodowego Projektu Czytelniczego.
''MAGICZNA MOC BAJEK'' - realizacja Międzynarodowego Projektu Czytelniczego.
Pszczółeczki z Przedszkola Nr 10 w Malborku zrealizowały moduł VI - " EMPATIA, WRAŻLIWOŚĆ."...
Czytaj więcej
''MAGICZNA MOC BAJEK'' - realizacja Międzynarodowego Projektu Czytelniczego.
''MAGICZNA MOC BAJEK'' - realizacja Międzynarodowego Projektu Czytelniczego.
Pszczółki zrealizowały moduł V- TRADYCJA - w ramach Międzynarodowego Projektu Czytelniczego...
Czytaj więcej
''MAGICZNA MOC BAJEK'' - realizacja Międzynarodowego Projektu Czytelniczego.
''MAGICZNA MOC BAJEK'' - realizacja Międzynarodowego Projektu Czytelniczego.
Pszczółki zrealizowały moduł IV- " DOBRE MANIERY, KULTURA. " w ramach Międzynarodowego Projek...
Czytaj więcej
Międzynarodowy Projekt Czytelniczy - ''Magiczna moc bajek''
Międzynarodowy Projekt Czytelniczy - ''Magiczna moc bajek''
Pszczółki zrealizowały zadanie z modułu III TOLERANCJA, AKCEPTACJA w ramach Międzynarodowego ...
Czytaj więcej
MAGICZNA MOC BAJEK - MIĘDZYNARODOWY PROJEKT CZYTELNICZY
MAGICZNA MOC BAJEK - MIĘDZYNARODOWY PROJEKT CZYTELNICZY
W ramach Międzynarodowego Projektu Czytelniczego " Magiczna Moc Bajek", w październiku "Pszczó...
Czytaj więcej
Data dodania: 2021-11-30 21:13:06
Data edycji: 2022-10-03 19:23:17
Ilość wyświetleń: 5258
Bądź
z nami
Biuletynu Informacji Publicznej